מאמרים בנושאי שיווק וגיוס משאבים לעמותות, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות

חשיבות השיווק בעמותה או למה צריך שיווק בעמותה?

שאלה שרבים ממנהלי העמותות שואלים:" למה אני צריך לשווק את העמותה/מלכ"ר הרי  יש לי מגייסי משאבים?" " אני מפרסם את כל מה שאני עושה", "יש לי יחסי ציבור".

התשובה לכך הנה ספציפית לכל עמותה וניתן לענות עליה בעקרונות כללים:

  • גיוס משאבים הנו רק חלק מכלל מקורות הכנסה אפשריים של העמותה. העמותה יכולה להגדיל את הכנסותיה גם למשל על ידי מכירת חלק מהשרותים אותה היא מספקת למשל.
  • פירסום זה לא שיווק: פרסום הנו חלק מהשיווק. תוכל לעצב אתר אינטרנט יפה  אך במידה ואינו פונה נכון לקהלי היעד שהעמותה רוצה לפנות אליהם, האתר לא יהיה אפקטיבי. אותו דבר לגבי יחסי ציבור – אשר הנם חלק מכל תהליך שיווק העמותה.
  • שיווק דיגיטלי הנו חלק מרכזי היום בגיוס משאבים. התורם/הקרן הפוטנציאלים רוצים ללמוד על הארגון וגם לעקוב בצורה שוטפת אחרי פעילויותיו (באמצעות פייסבוק, אינסטגרם וכד').
  • גיוס משאבים דיגיטלי בדגש על מימון המונים – תחום שתופס תאוצה במגוון פלטפורמות, חלקן יעודיות כמו ישראל תורמת וחלקן כלליות כמו הדסטארט.
  • שיווק הנו תהליך המאפשר ל'צאת מהשבלונה' גם בטווח ארוך וגם בטווח קצר תוך כדי עירוב אנשים רלוונטים בארגון.
  • השיווק מאפשר לארגון להשיג מטרות שאינן לאוו דווקא כספיות -כסף הנו חשוב אך אינו הכל – שיווק מאפשר יצירת תפיסה מסויימת (מיתוג, בידול וכיוב') בקרב קהלי יעד חשובים לקיום מטרות עמותה למשל מובילי דעה בתחום מסויים.
  • שיווק אינו תחליף לגיוס משאבים – אלו שרותים משלימים שבהבניה נכונה של התהליך עוזרים זה לזה. כך למשל לקהלי יעד מסויימים נכון יותר לפנות דרך הפייסבוק שהנו כלי נוסף לגייס ולשמר תורמים.

עוד על שיווק עמותה בלחיצה כאן